Vorige week donderdag mochten we met trots een Bronzen Effie Award in ontvangst nemen tijdens de Effie Awards Belgium. Deze prestigieuze prijs bekroont de meest effectieve marketing- en communicatiecampagnes in België. Campagnes die niet alleen creatief zijn, maar vooral ook écht resultaat boeken.
Veel commerciële merken gebruiken tijdens de eindejaarsperiode aftelkalenders als een middel om hun producten te promoten en mensen dagelijks een kleine verrassing aan te bieden. Eind 2024 lanceert ook hulplijn 1712, op de symbolische datum 17 december, een aftelkalender. Maar in plaats van af te tellen naar Kerstmis, neemt de kalender de lezer mee in het verhaal van een 15-jarige jongen die samen met zijn zus dagelijks psychologisch geweld in hun thuissituatie ervaart. De kalender telt niet af naar de feestdagen maar naar het einde van de feestdagen, wanneer de veilige schoolpoorten weer opengaan.
Deze erkenning in de categorie “Social Impact", is een grote eer voor ons team en bevestigt het maatschappelijke belang van wat we doen: mensen aanmoedigen om hulp te zoeken, om te praten, om te durven bellen naar 1712.
We willen Publicis Groupe, onze trouwe communicatiepartner, van harte bedanken voor de nauwe en inspirerende samenwerking. Hun creatieve kracht en strategisch inzicht waren essentieel om van deze campagne een sterk geheel te maken.
Samen met hen blijven we inzetten op het creëren van een samenleving waarin praten over geweld gehoord wordt en waarin iedereen weet dat 1712 er is om te helpen.
Bereikbaar van maandag tot en met donderdag
van 13u tot 17u en van 18u tot 22u
Vrijdag van 13u tot 17u